Blogarchívum

péntek, július 23, 2010

Állatos fejlesztő játékok

Állathangok utánzása Javasolt életkor: 3-4 évesek
Fejleszti: ismeret, szókincsbővítés, beszédszervek ügyesítése
A játék menete:Ki tudja melyik állat milyen hangot ad ki?
  • kutya vau-vau,
  • macska miáú,
  • egér cin-cin,
  • malac úi-úi, röf-röf,
  • csacsi iá,
  • kakas kukuríkú,
  • medve brumm,
  • kecske mek-mek.

Méhek a mezőn (mozgásos utánzó játék)
Jelre a méhek” az előre kijelölt kaptárból kirepülnek. Röpdösnek, virágra szállnak. Méhek mozgásának, repülésének és hangjának (“z”) utánzása. Jelre a kaptárba repülnek.
Jel:Nap

 
Csibe játék 1. Javasolt életkor: 3-4 évesek
Fejleszti: figyelem, utánzás képessége
A játék menete:A „cs” hang hangoztatása. A csibék (a gyerekek) csipp - csipp hangot adnak, és sétálgatnak a játéktéren. Amikor megjelenik a macska, elmenekülnek (egy megbeszélt helyre), s még hangosabban csipognak. A macska lehet egy báb, vagy a pedagógus is.
 
Keresd a mamámat! Javasolt életkor: 3-4 évesek
Fejleszti: utánzás képessége
A játék menete:
Választunk tyúkanyót, kutyamamát stb. és választunk állatgyerekeket. A kicsinyeknek bekötjük a szemét, a mamák állathangjukat utánozva hívják őket, így kell megtalálniuk a mamájukat. Eszközök: kendők

Állatország Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek
Fejleszti: figyelem, emlékezet, gondolkodás, hallásfejlesztés
A játék menete:
Válasszunk egy ismert dalt, mely egyszerű ritmusképletű, kis hangterjedelmű, pl.: Zsipp-zsupp, Csiga – biga.
A dal eléneklése után egy-egy állatországba utazunk, ahol csak egy meghatározott hangon tudunk beszélni, énekelni. Kedves dalunkat azon énekeljük pl.:
  • mackó országban: me-me-me,
  • kígyó országban: szi-szi-szi,
  • liba országban: gá-gá-gá,

Vitatkozó méhecskék”
Ennél a játéknál a hangerő és a hanglejtés segítségével kell a gyermekeknek megértetniük magukat. Két méhecske gyűjtögeti a virágport. Egyszer csak mind a ketten ugyanarra a virágra szállnak. Összevesznek. Vajon miről vitatkoznak? Mit mondhatnak egymásnak? Ki kell találnunk, hiszen a zümmögésüket nem értjük.

Mese néma játékkal”
A gyermekek egy jól ismert mesét, annak szövege nélkül, mozgással, mimikával adnak elő. A mesélő gyermek pedig a látottakat fejezi ki szóban

Milyen állat vagyok?” A gyermek egy állat mozgását utánozza. A többi gyermek feladata a kitalált állat hangjának utánzása, mozgással együtt.

Fejlesztési lehetőségek:
  • Nagymozgások fejlesztése: járás, ugrás, mászás, kúszás.
Testrészekkel végzett mozgások

Ha állat szeretnél lenni… miért? Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: a gyermek beszéltetése a cél
A játék menete:
A gyerekek körben ülnek, szemben velük az óvónő ül. Milyen állat szeretnél lenni? Kérdésre a gyermeknek egy állatot kell mondani s megindokolni, hogy miért az az állat szeretne lenni pl.: Macska szeretnék lenni, mert az szépen dorombol.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése